Gårdagens ridtur.

Jag hade sadlat och då kommer Sofia in och frågar om hur jag ska rida, jag frågar om vi inte kan ta en sväng i skogen, självklart ville hon det. (sofia kanske är 25, har faktiskt inte precis frågat)
Jag hämtar in Golden som inte kan stå själv ute, hon  tar Cora.
Jag skulle ta av golden grimman och grimskaftet, först trampar han mig med fram hoven och jag dör lite sedan bakohven, då dog jag helt för jag hade ingen stålhätta på mina vinterskor.
Sedan så kom vi på att coras sadel var inne på lagning, men vi hittade en gammal goding.
Men anders kom precis hem med sadeln, så då fick vi ju en sadel.
Vid cirka halv åtta kom vi kanske ut, och det var kolsvart ute.
Men vi hade det super mysigt.
Qelly min bebis var inne sedan så mysig hon är alltså så fort man går ut står hon och slår med hoven på boxdörren och vill att man ska komma.
Red ju även idag, men det orkar jag inte ta upp.
Red på färsta och själv tycker jag bara nöten var ovanligt hetsig, men jag lär mig väl han snart.
Gick ganska bra på slutet.
Men nu ska jag hoppa in i duschen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0