Info om Felicia och Poplie;

Vill bara börja säga att vi är två personer som delar på denna blogg.
Okej, jag är då Felicia och jag är 13 år. Jag har ridit regelbundet sen jag gick i förskolan, alltså i 7-8 år. Jag går i ridning och scouter, jag rider minst två gånger i veckan på en häst som tillhör min kusin, men som hon har vuxit ur och som jag i princip får ha som min egna.
Poplie är då namnet på hästen, hon är ett 22;årigt gotlandsruss som trots sin ålder är väldigt busig och pigg. Hon är enligt mig världens bästa häst, och jag älskar henne mer än något annat. Att jag snart har vuxit ur henne vill jag inte tänka på, då det bara får mig att gråta.
Jag har aldrig gått på ridskola, utan jag har bara ridit på Poplie och lärt mig av min kusin och hennes mamma. Jag har också läst mycket böcker om hästar och ridning vilket har hjälpt mig en hel del. Jag har en kompis som rider på ridskola, och jag har följt med henne på ridläger där tre gånger men har inte riktigt känt att det hjälpt mig så mycket utan att jag lär mig mer genom att rida så som jag gör.

Nu när vi också har fixat lite design och så tänkte jag slänga in lite info om den och bloggen också;
Självaste designen är gjord av mig, och de två bilderna ute på kanterna har jag tagit. Den i mitten är på Johanna och hennes häst.
Bilden längst till höger föreställer Poplie, eller ja - hennes sadel. Och bilden till vänster är på en häst som finns i ett stall nära där jag bor.
Namnet fuxbrunisar kom vi på av att Johannas häst är en fux, och min häst är brun. Egentligen hade vi velat heta någonting annat men eftersom det mesta vi kom på var upptaget fick det bli som det blev.
Efter varje inlägg kommer vi att slänga in en "kram johanna" respektive "kram felicia" beroende på vem som skrivit inläggnet. Kramsakerna är också gjorda av mig.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0